Stor vattenläcka i Stenungsund!

Stor vattenläcka i !

Denna information är publicerad 22:54 23/5

Kommunen arbetar för fullt med att laga läckan.
Abonnenter norr om Strävliden, det vill säga och kringliggande områden är nu helt utan vatten.
Vattentankar är på väg ut och kommer placeras på följande platser:

👉Parkeringsplatsen vid Ödsmåls IK:s klubbhus
👉Ekenässkolan

Medtag egen dunk när du fyller vatten vid vattentanken.

Preliminär tid för när vattnet är tillbaka beräknas till cirka 12.00 (17.00) imorgon söndag den 24/5.

Kommunen vill också uppmana samtliga hushåll i kommunen att vara sparsamma med vattenförbrukningen under det närmaste 12 timmarna.

Information kring läckan skickas också ut direkt till berörda abonnenter via sms.

Källa: (Artikeln är borttagen)

𝗦𝘁𝗲𝗻𝘂𝗻𝗴𝘀𝘂𝗻𝗱𝘀 𝗸𝗼𝗺𝗺𝘂𝗻
2026-05-23

11 maj 08:30, Trafikolycka, personskada, Stenungsund

En lastbil har kört in i en viadukt på lv 653, under .

Det är släpet som fastnat i viadukten. Lastbilschauffören klagar på smärtor i ryggen och körs med ambulans till sjukhus. Släpet kommer bärgas från platsen, lastbilen kan ta sig därifrån för egen maskin. Anmälan är upprättad på vårdslöshet i trafik, ingen är delgiven misstanke om brott i nuläget. Det råder stor trafikpåverkan på platsen och polispatrullen bistår med trafikdirigering.

𝗦𝘁𝗲𝗻𝘂𝗻𝗴𝘀𝘂𝗻𝗱: Inslagna presenter i lyxbil var 25 kilo knark | sverigesradio.se

Polisen stoppade en lyxbil utanför och hittade 24 kilo cannabis och ett kilo amfetamin inslaget i presentpapper. Nu döms föraren av bilen, en norrman i 25-årsåldern, till 3,5 års fängelse för grovt narkotikabrott. Narkotikan skulle köras från Göteborg till Norge, och hämtades upp i en resväska utanför en kyrka, berättar han i förhör.

Artikel: https://www.sverigesradio.se/artikel/9149563